
Seful grupului Renault propune amanarea pana in 2040 a interzicerii masinilor cu motoare cu combustie interna si renuntarea la introducerea standardului Euro 7.
“Nu sunt vremuri usoare pentru producatorii de automobile, care se confrunta cu schimbari majore. Intre standardul strict Euro 7 si interzicerea motoarelor cu combustie in 2035 în favoarea exclusiva a vehiculelor electrice, trebuie sa gasim o modalitate de a finanta totul si de a introduce tehnologiile potrivite” – scrie publicatia franceza de specialitate Autojournal.
Franta insasi a cerut anularea standardului Euro 7, la fel ca si o serie de producatori. In discutiile din cadrul Uniunii Europene mai multe state membre au cerut acest lucru, inclusiv Romania. Motivul ? Costurile generate de acest standard vor fi substantiale si vor fi mari pentru toata lumea, nu in ultimul rand pentru clientul final. Luca de Meo, directorul general al Renault si presedinte al asociatiei producatorilor de automobile ACEA, spune ca data introducerii interdictiei de vanzare a masinilor cu combustie interna ar trebui amanata pana in 2040.
In plus, pana atunci, ar trebui sa fie autorizata productia de masini diesel si pe benzina. In acelasi timp, in opinia sa, electrificarea nu mai poate fi data inapoi, dar tranzitia nu ar trebui sa aiba loc atat de repede. In acelasi timp, el considera ca introducerea standardului Euro 7 nu prea are sens.
„Euro 7 nu are sens din niciun punct de vedere. Regulile trebuie schimbate complet. Este absolut imposibil ca motoarele sa respecte limitele Euro 7 in 2025 cu reglementari care nu au fost inca elaborate. Nu se poate face” – a declarat Luca de Meo.
Se prefigureaza o criza ?
De asemenea, seful Renault a subliniat ca efectele introducerii unor noi standarde si cele ale interzicerii vanzarii de masini cu motoare cu combustie sunt atat de profunde incat ar putea afecta economiile unor tari intregi si un continent intreg. Prin urmare, el considera ca e nevoie de mai mult timp si nu de graba de a le introduce, fara o analiza a consecintelor pe termen lung. Industria auto este esentiala pentru dezvoltarea Europei. Sectorul asigura locuri de munca directe si indirecte pentru 13,8 milioane de europeni, reprezentand pana la 6,1 la suta din totalul locurilor de munca din UE. In productia directa de autovehicule lucreaza 2,6 milioane de persoane, ceea ce reprezinta 8,5 procente din locurile de munca din industria prelucratoare a Uniunii. Distrugerea acestor locuri de munca ar putea duce la o criza gigantica.
AM
Stiri asemanatoare:
Semiremorci frigorifice: alegerea ideală pentru transportul de produse perisabile
Riscurile la care vă expuneți dacă mergeți cu roțile dezechilibrate
Accidentele nu fac pauză: Cum te ajută RCA-ul să rămâi în joc?