conturi rapide in euro la banci online

Vinurile din Ungaria, la mare cautare in strainatate

Exporturile de vinuri din Ungaria au ajuns la cote fara precedent si, afirma presa maghiara, sunt cele mai populare din Europa.

Vinurile din Ungaria sunt tot mai cautate in Europa, iar exporturile au crescut considerabil in anul 2022. Anul trecut, exportul de vinuri s-a relansat, dupa ce, in 2021, vanzarile au scazut, pe fondul haosului creat de pandemie.

Vinurile din Ungaria sunt foarte populare in Europa Centrala. Anul trecut, au fost exportate din Ungaria 136.492 tone de vin in diverse zone ale Europei. Este o crestere de 25 la suta, comparativ cu 2021.  Slovacia, Germania si Cehia sunt cei mai mari importatori de vin unguresc.

Slovacia a importat vin unguresc in valoare de 25 de milioane de euro, anul trecut. Pe locul doi se afla Germania, care a cumparat vin unguresc de 17 milioane de euro. Iar pe locul al treilea se afla Cehia, cu o valoare a importurilor de vin de 5,3 milioane euro. Inainte de Brexit, Marea Britanie era al treilea mare cumparator de vinuri unguresti.

Cele mai populare soiuri de vin unguresc care au mers bine la export sunt  Szurkebarat, Kiralyleanyka, Egri Bikaver, Tokaji Furmint si Irsai Oliver.

In tara insa, vanzarea de vinuri nu merge asa grozav. De altfel, in Ungaria se constata o scadere generala a volumului de vanzari in toate domeniile. Presa de la Budapesta afirma ca volumul vanzarilor este la nivelul perioadei de la inceputul pandemiei, cand aproape toate magazinele erau inchise. Doar ca acum absolut toate magazinele sunt deschise.

AM

Observând succesul vinurilor ungurești pe piața internațională, este evident că aceste vinuri au găsit o manieră de a fascina iubitorii de vinuri din întreaga Europă prin soiuri distincte și de calitate. Este impresionant cum industria vinurilor din Ungaria a reușit să se redreseze și să crească exporturile cu 25% în doar un an, oferind un exemplu tangibil de adaptabilitate și inovație. Totuși, paradoxul pieței interne, unde vânzările sunt încă la niveluri scăzute în ciuda magazinelor deschise, ne aduce aminte că succesul internațional nu reflectă neapărat un succes intern. În viața de zi cu zi, aceasta ne poate inspira să ne concentrăm și pe cultivarea succesului personal și comunitar, fără a neglija propria noastră „piață internă” de valori și relații.