Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism constata situatia critica a litoralului nostru si ofera solutii. ANAT solicita Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului alocarea de fonduri pentru promovarea Litoralului.
“Quo Vadis, Litoralul romanesc ?” – sub acest titlu, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism a emis un comunicat de presa in care atrage atentia asupra starii critice in care se afla litoralul nostru – „o comoara nationala ce merita protejata si dezvoltata cu responsabilitate”.
In acest moment, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) doreste sa atraga atentia opiniei publice si Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului asupra situatiei ingrijoratoare in care se afla litoralul romanesc. Desi exista numeroase provocari, putem si trebuie sa depunem eforturi pentru a revitaliza aceasta zona emblematica pentru turismul national.
Recent, Litoralul nostru a fost martorul unor schimbari profunde, in special in zonele Mamaia si Navodari, unde dezvoltarea imobiliara rapida a dus la aglomerari excesive, desi au fost create si noi unitati de cazare. Fenomenul a fost amplificat de campanii negative care au pus in discutie aspecte precum latimea plajelor si calitatea nisipului, dar si alte ”probleme” care apar intotdeauna la debutul sezonului, precum alge, bacterii, mai nou holera sau mine, creand o imagine distorsionata a Litoralului in ultimii doi ani.
”In Romania, toata lumea are o parere despre Litoralul romanesc. Nimeni nu are pareri despre ramuri industriale, despre industria prelucratoare, dar toti au pareri despre turism si fotbal, la care ne ”pricepem” cu totii. De ce? Pentru ca suntem beneficiari. Campania anti-plaja, pe tema ”plajelor prea largi” si a nisipului cu scoici, a parcarilor extrem de scumpe si a lipsei de parcari, a afectat considerabil imaginea Litoralului in ultimii 2 ani” – e de parere ANAT. Alin Burcea, vicepresedinte ANAT, se lanseaza intr-o serie de critici dure la adresa lui Daniel Cadariu, fost ministru al Turismului in guvernul Ciuca. Burcea spune ca acesta „a fost absent in privinta industriei turismului, neintelegand si neacordand atentie Litoralului. Nu s-a preocupat de imaginea Litoralului nici macar o secunda. Multe dintre aceste teme ar fi trebuit rezolvate de catre patronatele hoteliere dar acestea nu au facut-o, iar ministerul de resort nu a alocat 3 ani niciun leu pentru promovarea litoralului, mai ales in timp ce acesta a fost atacat pe orice tema posibila”.
Solutiile propuse de ANAT
- Plaja are nisip si scoici. Cu toate ca ANAT a solicitat in repetate randuri administratia bazinala Apele Romane Dobrogea nu pare interesata sa achizitioneze masini pentru sfaramat scoici.
- Licitatiile pentru plaja sunt intarziate, iar in acest an nu toate s-au desfasurat la timp. Plajele sunt costisitoare si sunt neglijate de catre Apele Romane Dobrogea. ANAT solicita ministrului Mediului, Apelor si Padurilor sa reevalueze strategia plajelor in intregime.
- ANAT solicita ministrului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului alocarea de fonduri pentru promovarea Litoralului. De asemenea, Organizatiile de Management al Destinatiei (OMD-uri), care acumuleaza milioane de euro anual, ar trebui sa investeasca aceste sume eficient, pentru promovare si dezvoltare. Din pacate, rezultatele promovarii inca nu se vad.
- Costurile hoteliere explodeaza. TVA pentru cazare a crescut de la 5 la suta la 9 la suta, incepand cu 1 ianuarie, iar de la 1 septembrie se vehiculeaza posibilitatea altor cresteri ale cotei TVA pentru alimentatia publica. Cum putem sa mai promovam un Litoral scump, cu probleme de imagine ?
- ANAT solicita ministrului Turismului sa implementeze fiscalizarea miilor de apartamente inchiriate, ceea ce ar aduce venituri extrem de importante la bugetul de stat.
AM
Stiri asemanatoare:
Leelo – soluția care eficientizează modul în care antreprenorii români își conduc afacerile
Pretul aurului si al argintului creste continuu
Netflix va difuza un film despre traditiile moldovenesti