Intr-un interviu cu Bild am Sonntag, presedintele grupului Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, sustine ca incercarea de a reduce dependenta de China pune in pericol toata industria germana.
El considera ca taierea legaturilor cu China e nerealista si e un gest de neconceput pentru industria germana. „Principalii jucatori din economia globala, Europa, SUA si China, au legaturi stranse, iar gradul de interconectare e atat de mare, incat decuplarea de China nu are nicio logica” – a spus presedintele Mercedes-Benz, in interviul cu tabloidul german.
Constructorii auto germani depind de piata chineza, cea mai mare din lume. De altfel, Beijing Automotive Group Co Ltd si producatorul chinez de automobile Geely sunt principalii actionari la Daimler, detinatoarea Mercedes-Benz.
18 la suta din veniturile Mercedes Benz, din 2022, au provenit din China, iar ponderea masinilor vandute de Mercedes in China reprezinta 37 la suta din totalul vanzarilor. Kaellenius afirma ca volumul vanzarilor va creste. „Vanzarile noastre din China sunt tot mai mari si sunt optimist ca vom inregistra cresteri si in acest an. In perioada anilor pandemici, mai ales chinezii bogati au facut economii mari. Acum sunt gata sa cumpere, iar puterea lor de cumparare e in avantajul nostru” – afirma seful Mercedes-Benz.
Cu o piata uriasa si cu multi oameni de afaceri prosperi, China comunista e un magnet pentru marile industrii. Se vorbeste mult despre reducerea dependentei de componentele chinezesti din diverse sectoare sau de anumite materii prime. Insa, pentru moment, gesturile concrete pentru a reduce aceasta dependenta europeana si americana de China sunt modeste.
AM
Stiri asemanatoare:
Leelo – soluția care eficientizează modul în care antreprenorii români își conduc afacerile
Pretul aurului si al argintului creste continuu
Netflix va difuza un film despre traditiile moldovenesti