Din cauza tensiunilor din Marea Rosie, unde islamistii Houthi ataca navele comerciale, Qatar, unul dintre cei mai mari exportatori de gaz lichefiat din lume, a decis sa amane transporturile catre Europa.
Companiile din Qatar i-au anuntat pe cumparatorii din Europa in legatura cu aceste intarzieri si reprogramari ale transporturilor. Potrivit unor surse din piata, companiile revizuiesc obligatiile contractuale, pentru a putea respecta termenii contractelor, incercand sa faca livrari din alte zone si cautand nave cargo mai aproape de Europa.
In ultimele doua saptamani, , companiile din Qatar au redirectionat cel putin sase transporturi avand destinatia Europa, spre Capul Bunei Sperante, in sudul Africii, in locul rutei mai scurte prin Marea Rosie si Canalul Suez. Ruta pe la Capul Bunei Sperante inseamna o intarziere de cel putin noua zile.
The gas market has so far largely shrugged off disruptions in the Red Sea, where missile and drone attacks by Yemen’s Houthi militants have forced many merchant ships to avoid the area. European gas futures are near a six-month low amid high inventories, strong renewables output, subdued industrial demand and plenty of alternative LNG supply.
Firma italiana Edison relateaza ca furnizorul sau de GPL i-a informat ca un transport ce urma sa ajunga intre 31 ianurie – 5 februarie la un terminal din Adriatica nu va fi livrat. Contractul italienilor cu firma din Qatar e unul de lunga durata. Cu toate acestea, qatariotii nu vor putea respecta termenul de livrare.
Qatar Energy, al doilea mare exportator de gaz lichefiat din lume, nu mai trimite nave prin Marea Rosie, dar nu a redus productia.
Din luna noiembrie, rebelii Houthi, sustinuti de Iran, ataca navele din marea Rosie, in semn de solidaritate cu palestinienii aflati in razboi cu Israelul.
MM
Stiri asemanatoare:
Leelo – soluția care eficientizează modul în care antreprenorii români își conduc afacerile
Pretul aurului si al argintului creste continuu
Netflix va difuza un film despre traditiile moldovenesti