conturi rapide in euro la banci online

Industria auto, sectorul bolnav al Europei?

Stellantis, Volkswagen, Mercedes: mulți producători europeni au anunțat ținte de profit mai mici pentru a doua jumătate a anului, stârnind temeri legate de o nouă criză în industria auto de pe continent.

Volkswagen a dat startul acestei perioade sumbre la începutul lunii septembrie, anunțând un plan drastic de economii și posibilitatea închiderii unor fabrici. BMW a anunțat că va vinde mai puține mașini în acest an decât în 2023.

Campionul profiturilor, Stellantis (Peugeot, Fiat, Chrysler), a anunțat recent că nu își va atinge obiectivul repetat de marjă operațională de două cifre, scăzând între 5,5 la suta și 7 procente pentru 2024.

După mai multe trimestre de profituri record, toți acești producători au fost prinși într-o serie de probleme, amenințând cei 2,4 milioane de angajați ai sectorului în Europa.

Piața auto europeană a rămas scăzută ca volum de vânzări de la pandemie, cu un total de aproape 7,2 milioane de înmatriculări de la începutul anului 2024, potrivit cifrelor producătorilor.

Prețurile ridicate din reprezentanțe și climatul economic sumbru nu încurajează oamenii să își schimbe mașina, potrivit analiștilor.

„După doi ani de marje de două cifre, producătorii europeni de automobile constată acum că, de îndată ce plouă, plouă torențial”, a comentat Kevin Thozet de la compania de gestionare a activelor Carmignac.

Industria auto europeană este „în mare pericol”, a insistat Luc Chatel în fața Senatului francez, în calitate de reprezentant al producătorilor și furnizorilor de echipamente francezi.

Celălalt lucru pe care aceștia îl au în comun este „slăbiciunea pieței vehiculelor 100 la suta electrice”, a declarat François Roudier, secretarul general al Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile (OICA).

Vezi si:  Ce avantaje şi riscuri implică garanţia de participare la licitaţii?

Rritmul electrificării încetinește în Europa (12,6% din vânzări în primele opt luni din 2024, față de 13,9% cu un an înainte), dar și în Statele Unite și China.

Concurența din partea Tesla și a producătorilor chinezi, precum și introducerea unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 în Europa în 2025, fac, de asemenea, ca perspectivele să fie mai negative. Deși realizau marje bune în cazul vehiculelor cu motor cu combustie, aceștia sunt nevoiți să investească masiv în dezvoltarea vehiculelor lor electrice, care nu se vând suficient de repede.

În consecință, mai mulți producători și-au revizuit în scădere obiectivele de electrificare, în favoarea hibrizilor, ale căror vânzări explodează.

Există, de asemenea, probleme specifice fiecărui constructor. Giganții germani, foarte dependenți de China, au fost afectați de deteriorarea economiei chineze „din cauza slăbirii consumului și a încetinirii persistente a sectorului imobiliar”, după cum a explicat Mercedes, ale cărui automobile vârf de gamă se vând mai puțin.

MM