Revenirea unei mașini legendare

Renault readuce la viață o versiune electrică a modelului emblematic R5 la Salonul Internațional de la Geneva.

„Unele mașini sunt magice”, spune Luca de Meo, directorul general al Renault. Si are perfecta dreptate. Într-adevăr, unele modele sunt pur si simplu nemuritoare, legendare, dar mai devreme sau mai târziu dispar din circulație si reapar doar in colecții exclusive. Nu vorbim doar despre super masini sau vehicule de înalta clasă care au prețuri exorbitante, piese unice rare sau sunt adevarate opere de arta: masinile care ne sunt aproape de inimă sunt adesea modeste. Fiat 500, Citroën 2CV și Mini sunt exemplele perfecte.

Renault 5 este, fara îndoiala, unul dintre acele modele neobișnuite. Deja o mașina cult în anii ’70 și ’80, micutul autoturism de oras este și astăzi o mașina legendara. Acum, francezii o readuc la viață sub forma unei mașini electrice ultramoderne cu un stil retro. După mai multe concepte preliminare, Renault a dezvăluit în cele din urmă versiunea de producție la Salonul Internațional de la Geneva. „Cand un producător decide sa reînvie o mașina care a lăsat amintiri atât de plăcute, pune multă dragoste în ea”, spune Luca de Meo. Șeful Renault este convins că „clientii vor putea percepe toată dragostea pusa in aceasta masină”.

Renault 5 E-Tech se bazeaza pe noua platforma AmpR, conceputa pentru mașinile electrice de oraș ale Grupului. Masurand 3,92 metri lungime, este disponibil cu doua dimensiuni de baterii, trei propulsoare și o pompa de caldura in standard. Versiunea de lansare este echipata cu o baterie de 52 kWh care ofera o autonomie de 400 de kilometri, combinata cu o tractiune fata de 110 kW/150 CP. Doua variante, ambele echipate cu o baterie de 40 kWh care ofera o autonomie de 300 de kilometri, vor urma la o data ulterioara. Acestea vor dezvolta 90 kW/120 CP și, respectiv, 70 kW/95 CP. Puterea maxima de incarcare va fi de 80 sau 100 kW in curent continuu (in functie de motorizare) sau de 11 kW in curent alternativ. Micul automobil de oras dispune, de asemenea, de incarcare bidirectionala.

Vezi si:  Renault vrea amanarea interzicerii motoarelor cu combustie

MM