
În pofida inflaţiei ridicate şi a creşterii economice mai lente de anul trecut, producătorii germani de ciocolată au crescut producţia cu 1,7%, ajungând la 1,2 milioane de tone de ciocolată, a anunţat marţi Asociaţia Germană a Industriei de Cofetărie (BDSI), cu sediul la Bonn. Astfel, consumul de ciocolată pe cap de locuitor în Germania a crescut la circa 9,56 kilograme, relatează agenția de presă germană dpa.
Se estimează că fiecare cetăţean german va consuma mai mult de un iepuraş de ciocolată cu ocazia sărbătorilor de Paşte, industria de profil producând 108 milioane de iepuraşi de ciocolată pentru vânzare în Germania.
Nici industria cofetăriei nu a fost scutită de efectele inflaţiei, care sunt vizibile în preţurile produselor de ciocolată fabricate în Germania care cresc mai repede decât producţia, cu 4,5% până la circa 6,2 miliarde de euro. Exporturile au crescut puternic.
Dezbaterile în jurul alimentaţiei sănătoase nu au afectat însă apetitul germanilor pentru ciocolată: la începutul anilor 1980 estimările privind consumul pe cap de locuitor era considerabil mai mic – 6,5 kilograme pe an.
Aceste cifre ar trebui însă interpretate cu prudenţă, deoarece definiţiile privind produsele de ciocolată s-au schimbat în ultimele decenii, a declarat o purtătoare de cuvânt a BDSI.
Potrivit BDSI, gustul preferat rămâne cel al ciocolatei cu lapte în pofida faptului că mulţi producători au adăugat ciocolata neagră cu cantităţi mari de cacao în gama lor de produse.
Variante şi produse vegane care folosesc cacao din anumite ţări de origine, precum Ecuador sau Peru, sunt oferite din ce în ce mai mult pe piaţă, mai spus reprezentanta BDSI.
Este fascinant cum, în ciuda presiunilor economice și a creșterii inflației, consumul de ciocolată rămâne o constantă atât de plăcută în viețile germanilor. Se pare că cei 9,56 kilograme de ciocolată consumați anual pe cap de locuitor reprezintă nu doar o dovadă a iubirii pentru această dulceață, ci și un exemplu al dorinței umane de a găsi puțină fericire și confort în vremuri dificile. Observând tendințele actuale, se poate concluziona că plăcerile simple, cum ar fi ciocolata cu lapte, supraviețuiesc schimbărilor și inovațiilor din industrie, păstrând o legătură subtilă cu anii trecuți. Poate că merită să învățăm de la germani că, uneori, mici momente de savoare pot oferi o evadare mentală și un strop de bucurie în viața noastră cotidiană.
Stiri asemanatoare:
Beneficiile pe termen lung ale acordării tichetelor de masă în compania ta
Cele mai frecvente probleme de management și cum le rezolvă un consultant
Propunere șocantă: Ungaria intenționează să interzică lucrătorii străini din afara UE de la 1 ianuarie