Targurile de cadouri, care apar de obicei in perioada sarbatorilor sau in lunile presarate de evenimente speciale precum Februarie, cu Valantines Day si Dragobetele sau Martie cu Ziua Femeii, nu s-au plans pana anul acesta de lipsa de clienti. Sezonul 2012-2013 pare sa continue o tendinta descedenta inceputa de cativa ani, care pana anul acesta nu s-a simtit atat de puternic. Perioada nefasta a inceput pentru comercianti in perioada sarbatorilor de iarna din 2012. Unii spun ca de vina ar fi fost numarul mare de targuri de cadouri organizate in toate spatiile disponibile, altii ca ar fi fost criza, insa intervievati in Ianuarie anul acesta, cei mai multi comercianti declarau ca profiturile au fost in unele cazuri chiar la jumatate din cele pe anul precedent.
Sa se fi zgarcit romanii intr-adevar la cadouri? Este greu de crezut ca brazii de Craciun au ramas nedecorati de cadouri si nici nu este cazul, pentru ca un sondaj efectuat in Martie anul acesta, dupa incheirea ultimelor principale motive de cumparat cadouri din sezon: Martisorul si 8 Martie, lamureste situatia.
Romanii au cumparat cadouri ca de obicei, insa au preferat mediul online. Pe cand targurile de cadouri din iarna si primavara inregistrau tot mai putine profituri, site-urile de cadouri online precum acesta erau cum nu se poate de ocupate.
De ce aleg romanii sa cumpere cadouri online? Raspunsurile la sondajul de opinie au fost din cele mai diverse, lipsa de timp, comoditatea, varietatea de produse aflate in acelasi loc, toate aceste motive fac din comertul online mediul la care romanul apeleaza tot mai des atunci cand este in cautare de cadouri.
Trendul nu este insa neasteptat, analistii il preconizeaza deja de cativa ani buni, iar in tarile dezvoltate se poate observa ca acesta este modelul de comert spre care se tinde. In cativa ani, magazinele de cadouri ar putea incepe sa se inchida daca aceste tendinte continua traseul actual. Sondajele arata ca mediul online este preferat in principal pentru achizitionarea de cadouri si electronice, iar multi comercianti se tem, pe buna dreptate, ca pana in 2020 profitabile vor mai fi doar supermarketurile, magazinele de haine si cele alimentare.
In materie de achizitionare de cadouri, magazinele online ofera indeajuns de multe avantaje pentru a atrage tot mai multi clienti. Majoritatea celor intervievati declarau ca dupa prima experienta de shopping pentru cadouri online, vor apela cel mai probabil tot la aceasta metoda in viitor. Este in mod special cazul persoanelor active, al oamenilor de afaceri si al cetatenilor din patura de mijloc a societatii. Conform acestora, factorul principal care i-a impins initial catre mediul online pentru cadourile de sarbatori este lipsa de timp.
Traim intr-o societate mereu in miscare, iar magazinele traditionale nu reusesc sa se adapteze indeajuns de rapid la cerintele actuale. In timpul petrecut pentru a vizita un singur targ de cadouri, declara una din persoanele intervievate, pe internet se pot cumpara cadouri pentru toata familia. In ceea ce priveste internetul, liberatea si usurinta de acces par sa castige teren in toate domeniile, iar comertul online promite sa preia stapainire pe tot mai multe ramuri ale comertului tradional.
Stiri asemanatoare:
Efectele zgomotului si ecoului asupra vieții noastre de zi cu zi
Oamenii de știință dezvăluie: creierul nostru se poate conecta cu creierul câinelui
Cum stați cu banii în octombrie ? Depinde de zodie !