Facebook, reţeaua de socializare „gratuită” care urma să „rămână mereu aşa”, va oferi un abonament plătit cu fratele său Instagram, în timp ce modelul lor economic bazat pe publicitate, se clatină, relatează AFP.
Mark Zuckerberg, patronul Meta, a anunţat duminică lansarea „Meta Verified”, un abonament care începe de la 12 dolari pe lună pentru a-şi autentifica contul pe platforme, care seamănă foarte mult cu formula elaborată de Elon Musk pe Twitter (de la şapte dolari pe lună).
„Ideea este de a ameliora autenticitatea (profilurilor şi, prin urmare, a schimburilor, n.red.) şi securitatea serviciilor noastre”, a precizat Mark Zuckerberg într-un mesaj difuzat pe canalul său de Instagram şi pe contul său de Facebook.
Meta Verified va fi mai întâi testat în Australia şi Noua Zeelandă începând cu această săptămână, înainte de a fi lansat în SUA şi în alte ţări.
Pe Facebook şi Instagram, abonaţii vor avea un însemn care arată că identitatea lor a fost verificată, precum şi protecţie pentru contul lor (în special împotriva furtului de identitate), un acces „direct” la serviciul pentru clienţi şi mai multă vizibilitate.
Gigantul reţelelor sociale a precizat că formula se adresează în primul rând creatorilor şi influencerilor care doresc să plătească pentru distribuirea conţinuturilor lor pe scară largă şi să apară în fruntea rezultatelor de căutare şi recomandări.
Faza de testare ar trebui să-i permită să evalueze şi eventual să-şi ajusteze oferta pe baza feedback-ului. Momentan abonamentul este rezervat persoanelor fizice şi profesioniştilor cu vârsta peste 18 ani – nu este deschis pentru conturi de afaceri.
Sloganul reţelei de socializare lansate în 2004 a fost mult timp „Este gratuit şi (va fi mereu)”.
Stiri asemanatoare:
Cum să alegi găzduirea potrivită pentru website-ul tău
Tot ce trebuie să știi despre centrala pe gaz: Ghid complet
Vodafone anunță o premieră europeană, in România – un mesaj important pentru clienți