Codul rutier 2014 continua cu propunerile controversate

codul rutier 2014

Noul cod rutier a fost unul al controverselor inca de la prima varianta si continua sa surprinda cu proiecte de ordine neasteptate si uneori greu de crezut. Schimbarile la codul rutier ar putea viza si procedurile de urmat in cazul accidentelor rutiere. Un proiect de ordin a fost adaugat de catre Ministerul Sanatatii si este deschis in momentul actual pentru dezbatere publica. Recoltarea de probe biologice se va putea face inclusiv in ambulante si va necesita, daca proiectul este aprobat, trei semnaturi: a politistului, a personalului medical si a soferului. Mai mult, daca noul cod rutier se aproba in aceasta forma, soferii care iau autostopisti ar putea fi amendati usturator.

Semnatura soferului pentru prelevarea de probe biologice

Proiectul de ordin adaugat noului si controversatului cod rutier face referire la normele metodologice pentru recoltarea, depozitarea si transportul probelor biologice. Acesta nu este primul proiect care urmareste sa aduca schimbari in cazul procedurilor standard aplicabile in astfel de situatii. Tot vara aceasta s-a propus si adaugarea ambulantelor la lista de locuri in care se poate face recoltarea unor astfel de probe.

Daca proiectul de ordin de modificare a ordinului numarul 1512 pe 2013 va fi aprobat, pe viitor va fi nevoie si de semnatura soferului pe procesul verbal realizat de politistul rutier detasat la fata locului.

O singura monstra de sange

In momentul actual regulile de cod rutier asa cum sunt ele prezentate de DRPCIV si in legislatie prevad necesitatea obtinerii a doua monstre de sange de cate 10 ml fiecare la interval de o ora. Aceste mostre se preleva cu scopul analizelor pentru depistarea substantelor precum alcool, droguri sau medicamente ce pot avea contraindicatii la volan.

Vezi si:  Calculatorul RCA - garantia RCA-ului ieftin

Daca noua dispozitie intra in vigoare, soferilor implicati in accidente rutiere li se va recolta o singura monstra de sange de 10 ml. Pentru analiza contraprobei, soferii se vor putea prezenta la orice institut de medicina legala fata de situatia din prezent care dicteaza ca acestia trebuie sa se prezinte la institut medicolegal in conformitate cu competenta teritoriala.

Autostopul, interzis prin lege

Inca de la prezentarea pentru dezbatere publica, noul cod rutier a fost puternic criticat si drept urmare trimis catre revizuire. Pe astfel de site-uri se pot urmari stiri si informatii despre intregul proces. Unele dintre modificarile pe care acesta le propunea in formatul sau initial pareau abuzive fata de soferii care s-au grabit sa isi exprime nemultumirea in cadrul dezbaterii publice.

MAI (Ministerul Afacerilor Interne) asigura soferii ca opiniile acestora au fost luate in considerare la revizuire si ca se fac eforturi sustinute pentru a prezenta o varianta finala a proiectului general acceptata.

Cuantumul amenzilor din prima propunere, considerat de-a dreptul scandalos de cei mai multi soferi a scazut, insa soferii continua sa riste amenzi usturatoare pentru motive considerate de multi ridicole.

Un astfel de exemplu este proiectul de ordonanta ce se doreste o completare a Legii nr 38/2003 privind transportul in regim taxi si de inchiriere. Acest ordin, respins deja inainte de revizuire a fost lansat din nou pentru dezbatere publica de catre Ministerul Transporturilor. Ordinul prevede ca soferii ce practica transportul autostopistilor sa fie amendati cu pana la 5000 de lei.

Motivul din spatele acestui proiect de ordonanta este siguranta publica, conform opiniei Ministerului Transportului. Practica autostopului este des intalnita in Romania si populara atat pentru soferii care scutesc din banii de benzina la drum lung cat si pentru autostopistii care prefera sa evite trenurile sau alte metode de transport. Cu toate acestea, autostopul risca sa fie interzis prin lege fiind considerat o practica ilicita cu consecinte negative asupra activitatilor economice ale intreprinderilor autorizate de transport si riscuri majore de siguranta publica si siguranta a circulatiei.