
Constructorul auto american Ford a anuntat ca a decis sa taie preturile pentru SUV-ul Mustang Mach-E pe piata din China, cu 40.000 yuani, echivalentul a 5.700 dolari. Ford spera ca astfel va stimula cererea pentru automobilele sale electrice.
China este cea mai mare piata auto din lume si multi producatori de autovehicule recurg la diverse modalitati pentru a vinde cat mai mult. Oferta Ford este valabila pana la finalul lunii aprilie. Masinile Mustang Mach-E sunt acum disponibile in China la preturi incepand de la 209.900 yuani, dupa discount.
Reduceri de pret si in SUA
Producatorul auto american a redus deja preturile pentru Mach-E cu 5.900 de dolari pe piata din SUA. Si Tesla, compania lui Elon Musk, a anuntat ca a decis sa taie preturile pentru Model S si Model X pe piata din SUA, cu 5.000, respectiv 10.000 de dolari. Este pentru a doua oara in acest an cand Tesla anunta reduceri de preturi, dupa ce in luna ianuarie a taiat preţurile globale pentru vehiculele sale electrice cu pană la 20 de procente.
In noiembrie, Ford anunta ca accelereaza productia Mustang Mach-E si pe plan global ar urma sa fabrice 270.000 de unitati până la finalul lui 2023. Compania produce Mach-E în Mexic şi China.
Ford a vandut anul trecut 39.458 modele Mach-E pe piata din SUA, un avans de 45 la suta, comparativ cu 2021, dar in China a vandut doar 7.782 unitati.
AM
Decizia Ford de a reduce prețurile pentru SUV-ul Mustang Mach-E în China apare ca o manevră strategică iterativă pentru a stimula vânzările pe o piață saturată și extrem de competitivă. Este evident că reducerile de preț pot genera o creștere temporară a cererii, dar nu trebuie să neglijăm impactul pe termen lung al acestei tactici, care ar putea subția marjele de profit și să influențeze percepția brandului. Privind din perspectiva unui potențial client, aceste reduceri pot constitui o oportunitate de a achiziționa un vehicul electric performant la un preț mai accesibil, dar, în calitate de observator avizat, mă întreb dacă acest trend al ajustărilor frecvente de preț ar putea submina încrederea consumatorilor în stabilitatea prețului și valoarea produselor electrice ale Ford. Aceasta este o lecție și pentru noi: uneori, abordarea pe termen scurt care pare atractivă trebuie echilibrată cu o viziune robustă pe termen lung pentru a asigura sustenabilitatea și încrederea în relațiile noastre economice și personale.


Stiri asemanatoare:
Mercedes-Benz incepe productia de sisteme de propulsie electrica GLC la fabrica din Romania
De ce să alegi un triciclu electric: confort și siguranță
Cum îți dai seama că ai ales instructorul greșit după doar trei ședințe de condus?