Sfaturi pentru a “păcăli“ semnele batranetii

Cu cat inaintam in varsta, incepem sa ne confruntam cu diverse chestiuni mai putin placute, cum ar fi dureri de incheieturi, piele uscata, ten ofilit si asa mai departe. Iata cateva recomandari de la specialistii americani.

In cazul in care apar dureri de muschi sau de incheieturi, datorate varstei, e bine sa facem miscare moderat pentru a deveni mai flexibili. Inotul, yoga si tai-chi sunt cateva dintre recomandari.

Ridurile

Acestea apar fiindca pielea se subtiaza, se usuca si e mai putin elastica. Sunt si obiceiuri care pot agrava aceste semne ale batranetii, de exemplu fumatul sau bronzatul la saloane. E bine sa ne protejam pielea de soare, cu creme de protectie, iar unele creme cosmetice, hidratante si continand retinoizi, ajuta la estomparea ridurilor. Atentie, insa! Pentru a vedea efectele, trebuie sa asteptati intre 6 saptamani si 3 luni.

Pielea uscata

Pe langa fumat si expunerea la soare, consumul de alcool poate duce la deshidratarea pielii. De asemenea, nu stati sub dus sau in cada mai mult de 10 minute si folositi apa potrivita, in niciun caz fierbinte. Imediat ce iesiti din baie, aplicati o crema intens hidratanta pe tot corpul.

Pierderea masei musculare

Pierderea fortei si a rezistentei, pe masura ce inaintam in varsta, nu e cauzata neaparat de imbatranire, ci mai ales de faptul ca, la un moment dat, renuntam la lucrarea muschilor. De aceea, trebuie sa facem miscare in mod regulat, chiar daca e vorba de simple plimbari sau inot, cel putin 30 de minute pe zi. Daca va e greu, le puteti imparti in sedinte de cate 15 minute.

Vezi si:  Masa cu scaune din living – idei de amplasare, culori, integrare în decor

MM