
Peste 57% dintre romani utilizeaza serviciile de Internet Banking sau Mobile Banking pentru a efectua tranzactii. Dintre acestia, numai putin de 33% efectueaza plati online in mod regulat – saptamanal sau chiar mai des – in timp ce alti 24,5% utilizeaza aceste servicii doar ocazional, mai putin de o data pe luna, potrivit unui sondaj realizat de CEC Bank.
Peste 63% dintre respondenti au folosit un card bancar pentru a efectua cumparaturi online, iar peste 47% folosesc in mod regulat un card sau un cont bancar pentru a-si plati facturile lunare. Potrivit sondajului, 27% folosesc un card sau un cont bancar doar ocazional pentru a plati facturile, in timp ce 26% platesc facturile la utilitati exclusiv in numerar.
In ceea ce priveste magazinele fizice, majoritatea romanilor platesc atat cu numerar, cat si cu cardul (aproximativ 40%), in timp ce aproape aceeasi proportie (37,5%) platesc numai cu numerar. Aproximativ 23% dintre respondenti platesc exclusiv cu cardul.
Pe de alta parte, peste 38% dintre respondenti spun ca folosesc Google Pay sau Apple Wallet pentru achizitii in magazin direct cu telefonul, un procent care a crescut fata de anii precedenti.
Sondajul a fost realizat online la cererea CEC Bank, pe un esantion reprezentativ de aproximativ 1.200 de respondenti din toata tara, reflectand utilizatorii de internet. 58% dintre respondenti sunt angajati, peste 70% locuiesc in zone urbane, iar 40% au studii superioare sau postuniversitare.
Serviciile bancare digitale castiga teren
Canalele digitale ocupa un loc important in parcursul clientilor, peste doua treimi (70%) din toate interactiunile implicand un canal digital, fie pentru cercetarea prealabila achizitiei, fie pentru achizitia propriu-zisa.
Stimulata initial de pandemia COVID-19, adoptarea canalelor digitale pentru servicii bancare a inregistrat progrese importante in ultimii cinci ani. 64% dintre consumatorii romani au deschis un cont de economii online – aproape dublu fata de 2020 (38%), in linie cu media europeana. In ceea ce priveste creditele de consum, 40% dintre consumatorii romani au ales canalul digital pentru a solicita unul (fata de 30% in 2020).
Aceasta marcheaza o schimbare fata de trecut, cand canalele digitale erau folosite in principal pentru cercetare, iar achizitiile se faceau fata in fata. Raportul Kearney releva o impartire mai echilibrata intre canalele fizice si digitale in Europa.
Stiri asemanatoare:
Nicusor Dan: Romania isi reafirma credibilitatea dupa ratingul Fitch
Cum au evoluat prețurile apartamentelor de vânzare în principalele orașe din țară
Cum să beneficiezi de toate drepturile fiscale ca angajat în Germania