conturi rapide in euro la banci online

Peste 50% dintre romani utilizeaza serviciile bancare digitale si platile online

Peste 57% dintre romani utilizeaza serviciile de Internet Banking sau Mobile Banking pentru a efectua tranzactii. Dintre acestia, numai putin de 33% efectueaza plati online in mod regulat – saptamanal sau chiar mai des – in timp ce alti 24,5% utilizeaza aceste servicii doar ocazional, mai putin de o data pe luna, potrivit unui sondaj realizat de CEC Bank.

Peste 63% dintre respondenti au folosit un card bancar pentru a efectua cumparaturi online, iar peste 47% folosesc in mod regulat un card sau un cont bancar pentru a-si plati facturile lunare. Potrivit sondajului, 27% folosesc un card sau un cont bancar doar ocazional pentru a plati facturile, in timp ce 26% platesc facturile la utilitati exclusiv in numerar.

In ceea ce priveste magazinele fizice, majoritatea romanilor platesc atat cu numerar, cat si cu cardul (aproximativ 40%), in timp ce aproape aceeasi proportie (37,5%) platesc numai cu numerar. Aproximativ 23% dintre respondenti platesc exclusiv cu cardul.

Pe de alta parte, peste 38% dintre respondenti spun ca folosesc Google Pay sau Apple Wallet pentru achizitii in magazin direct cu telefonul, un procent care a crescut fata de anii precedenti.

Sondajul a fost realizat online la cererea CEC Bank, pe un esantion reprezentativ de aproximativ 1.200 de respondenti din toata tara, reflectand utilizatorii de internet. 58% dintre respondenti sunt angajati, peste 70% locuiesc in zone urbane, iar 40% au studii superioare sau postuniversitare.

Serviciile bancare digitale castiga teren

Canalele digitale ocupa un loc important in parcursul clientilor, peste doua treimi (70%) din toate interactiunile implicand un canal digital, fie pentru cercetarea prealabila achizitiei, fie pentru achizitia propriu-zisa.

Vezi si:  Ce efecte va avea modificarea programului Prima Casa

Stimulata initial de pandemia COVID-19, adoptarea canalelor digitale pentru servicii bancare a inregistrat progrese importante in ultimii cinci ani.  64% dintre consumatorii romani au deschis un cont de economii online – aproape dublu fata de 2020 (38%), in linie cu media europeana. In ceea ce priveste creditele de consum, 40% dintre consumatorii romani au ales canalul digital pentru a solicita unul (fata de 30% in 2020).

Aceasta marcheaza o schimbare fata de trecut, cand canalele digitale erau folosite in principal pentru cercetare, iar achizitiile se faceau fata in fata. Raportul Kearney releva o impartire mai echilibrata intre canalele fizice si digitale in Europa.

Cauta in dictionarul excplicativ roman dexonline.net definitile tuturor cuvintelor pe care nu le cunosti sau nu le intelegi din stirea de mai sus.