Metroul către Otopeni va fi construit de o firmă turcească

Contractul în valoare de 1,28 miliarde de lei (fără TVA) pentru proiectarea şi execuţia secţiunii Tokyo – Aeroport Otopeni a Magistralei 6 de metrou a fost atribuit unei asocieri de constructori şi proiectanţi din Turcia, a anunţat marţi pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Potrivit acestuia, lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni) al M6 va avea o lungime de 7,6 km. Finanţarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat şi fonduri externe rambursabile, iar lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere.

„Vor fi realizate 6 staţii de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou şi va asigura legătura între actuala staţie de metrou 1 Mai existentă şi Aeroportul Otopeni”, a notat Grindeanu.

Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureştean va avea o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.

Potrivit unui comunicat al Metrorex, câştigătorul licitaţiei restrânse organizată pentru atribuirea contractului de achiziţie sectorială având ca obiect: „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Magistrala 6 1 Mai – Otopeni). Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni” a fost desemnat pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – preţ”.

Câştigătorul procedurii de atribuire este Asocierea Gulermak Aazir Sanayi Inşaat Ve Taahhut A.S.- Somet SA.

„Informarea privind rezultatul procedurii de atribuire a fost transmisă astăzi, 28.02.2023, ora 14.30 în Sistemul de Achiziţii Publice (SEAP)”, precizează Metrorex.

Sursele de finanţare ale contractului sunt bugetul de stat şi fonduri externe rambursabile – credit extern JICA.

Vezi si:  De la start-up la corporație: Cum să alegi imprimanta potrivită pentru fiecare etapă a afacerii tale

Proiectul Magistrala 6 „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă” contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale şi îmbunătăţirea mediului urban, prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere şi a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes naţional.