Din binefacerile chefirului

Chefirul este un produs lactat fermentat care seamana cu iaurtul, dar are o textura mai fina. Contine multe proteine si bacterii de tip probiotic.

Este un aliment foarte sanatos si din ce in ce mai popular. Care sunt efectele benefice ale consumului de chefir?

Granulele de chefir provin din Caucaz si sunt formate din diverse microorganisme cu un rol benefic pentru sanatatea intestinelor. In urma fermentarii acestor granule se obtine chefirul, bautura care imbunatateste flora intestinala si imunitatea, datorita continutului de drojdii si bacterii probiotice.

Bacteriile din chefir pot fi cultivate, in conditii sigure, si acasa. Modul in care se obtine chefirul e asemanator cu cel din cazul iaurtului.

Exista doua tipuri de chefir: cu lapte si cu apa. Ambele contin aceleasi bacterii si drojdii, dar sunt adaptate la medii diferite.

Care sunt efectele pozitive ale chefirului?

Alimentele fermentate, asa cum e chefirul, ne echilibreaza flora intestinala si ne regleaza digestia. Persoanele care sufera de colon iritabil sau de probleme digestive, mai ales dupa un tratament cu antibiotic, se vor simti mai bine dupa consumul de chefir.

Fiind un probiotic, iata cele mai importante caracteristici ale chefirului:

-reducerea constipatiei;

-combaterea inflamatiei intenstinale;

-contribuie la pierdereea in greutate, pentru ca e bogat in proteine, dar sarac in calorii;

-previne osteoporoza datorita continutului ridicat de calciu;

-intareste sistemul imunitar datorita efectului pozitiv asupra florei intestinale.

MM