Angajații vor un program flexibil

Munca flexibilă se află în top 3 beneficii extrasalariale, după asigurarea medicală şi tichete de masă, oferite de angajatori şi căutate de angajaţii şi candidaţii de pe piaţă, potrivit unui studiu de specialitate realizat în rândul a 50 de companii din România şi America Latină.

Piaţa muncii, după pandemia de Covid-19, se bazează din ce în ce mai mult pe ideea de flexibilitate, iar acest lucru se reflectă şi la nivelul beneficiilor extrasalariale pe care şi le doresc angajaţii, relevă un studiu realizat de startup-ul Pluria. Astfel, se observă o creştere semnificativă a procentului angajaţilor şi candidaţilor care solicită companiilor să introducă un sistem de muncă flexibil.

La nivelul anului 2023, munca flexibilă se află deja în top 3 beneficii oferite de companii, dar, potrivit studiului, încă 18% dintre angajaţi a solicitat un program de muncă flexibil, în timp ce doar 11% dintre ei au vrut să lucreze de acasă şi 4% în sistem hibrid.

Aceste cifre cresc şi mai mult atunci când sunt luate în considerare preferinţele candidaţilor în cadrul interviurilor. Astfel, 29% dintre repondenţi vor un program de lucru flexibil, 24% asigurare medicală şi 13% îşi doresc zile suplimentare de concediu.

Tot la capitolul beneficii dorite de angajaţi se pot menţiona abonamentele la sală, preferate de 15% dintre repondenţi, şi zilele suplimentare de vacanţă, 13% dintre angajaţi optând pentru această variantă.

„Priorităţile angajaţilor s-au schimbat considerabil în perioada pandemiei, iar efectele sunt de lungă durată. Munca în sistem flexibil a devenit un criteriu esenţial de selecţie pentru angajaţi, iar companiile au fost nevoite să-şi adapteze pachetul de beneficii pentru a rămâne competitive. Spre exemplu, 33% dintre cele 50 de companii vizate de studiul Pluria au implementat deja un sistem de lucru flexibil”, explică Gabriela Drăghia, cofondator Pluria.

Vezi si:  Peste 80.000 de români, așteptați în Antalya

La nivel global, piaţa muncii pare să fi trecut de la faza „Marea demisie” la faza „Marea reflexie”, etapă caracterizată de faptul că oamenii aleg companiile care se preocupă de bunăstarea angajaţilor şi a căror muncă are un scop semnificativ.

„Companiile trebuie să răspundă, anul acesta, unor întrebări importante, de tipul ce îi face cu adevărat fericiţi pe angajaţi şi ce le oferă un sentiment real de împlinire profesională. Aşa vor atrage noi candidaţi talentaţi şi îi vor păstra loiali pe angajaţii vechi. Referitor la beneficii, munca flexibilă este foarte importantă pentru angajaţi, potrivit unui alt studiu global, la care au participat peste 140 de multinaţionale din America de Nord, Europa şi Asia-Pacific”, a adăugat Gabriela Drăghia.